Burza mózgów to jedno z najskuteczniejszych narzędzi rozwiązywania trudnych problemów i generowania nowych pomysłów. Wymaga jednak od wszystkich uczestników dobrej znajomości jej zasad i sprawnego ich stosowania. Książka zawiera zbiór kilkudziesięciu gier ruchowych i umysłowych, które pozwolą uczestnikom wyćwiczyć te umiejętności, tak by mogli wspólnie osiągać pożądane, niezwykłe nieraz rezultaty.
Szkoleniowcy, trenerzy, liderzy zespołów oraz menedżerowie mogą zapoznać się z zamieszczonymi na początku książki cennymi wskazówkami dotyczącymi przebiegu wzorcowej burzy mózgów, a następnie przeprowadzić zamieszczone tu gry, które:
• silnie zaangażują uczestników, dostarczą im wielu inspiracji i rozwiną ich kreatywność,
• pozwolą im opanować sprawdzone reguły przebiegu doskonałej burzy mózgów,
• umożliwią wytworzenie spójnego środowiska wzajemnego zaufania, złożonego z osób zajmujących różne stanowiska i o różnych kompetencjach, idealnego do przeprowadzania burzy mózgów.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji. Sugerowane warianty modyfikacji gier dają prowadzącemu dodatkowe możliwości ich kreatywnego dostosowania do sytuacji szkoleniowej.
Obszerny zestaw opisów gier wraz z materiałami dla uczestników jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.gry-szkoleniowe-brainstorming.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
Spis treści:
Rozdział 1. Zapowiada się burza mózgów
Czym jest burza mózgów 13
Rozdział 2. Jak przeprowadzić burzę mózgów
Zanim rozpoczniesz burzę mózgów 17
W czasie trwania burzy mózgów 21
Rozdział 3. Budowanie odpowiedniej atmosfery
Muzyka łagodzi obyczaje 27
Jestem akronimem 29
Reguły burzy 31
Wódz 35
Jestem pod wrażeniem 37
Szkicownik 39
Znajdź najmocniejszy punkt 43
Rozdział 4. Ćwiczenia zapewniające zastrzyk energii
Złe pomysły mile widziane! (część 1) 49
10-20-30 51
Trzy przypadkowe słowa 53
Kreatywne kombinacje 55
Na odwrót 57
Dzikie zwierzęta 61
Dwuznaczne definicje 63
Dziewięć kropek 65
Dwaj mężczyźni 69
Rozdział 5. Zmiana paradygmatu
Prędkość światła 77
Mentalne kajdany 79
Stare pomysły do lamusa 81
Zmień 5 lub 10 83
Jeden, dwa, trzy 85
Mijanie się 87
Rozdział 6. To nie mżawka, to burza!
Złe pomysły mile widziane! (część 2) 91
Rzeźby 93
W jaki sposób? 95
Największa Wanna Świata 99
Magiczna różdżka 101
Plan B 103
To, co nigdy nie ujrzy światła dziennego 105
Rozdział 7. Stosowanie techniki "Tak, i..."
Alfabetyczna improwizacja 111
Maszyna 113
Wyeliminować negatywne nastawienie 115
Początek i koniec 117
Tak i nie 119
Kapela garażowa 123
Informacja zwrotna na temat informacji zwrotnej 125
Muzyczna pocztówka 127
Podaj i dodaj 129
Rozdział 8. Ćwiczenia pobudzające pracę mózgu
Podaj hula-hoop 135
Wieże ze słodkich pianek i spaghetti 139
Sześcian 141
Kwadraty i trójkąty 143
Wszyscy to mówią 147
W pudełku 153
Słownik 157
Rozdział 9. Zwiększanie zaangażowania
Poezja w działaniu 161
To jest właśnie to! 163
Creativeman! 165
Twój największy fan 167
Osłaniam cię! 169
Moja profesjonalna opinia 171
Rozdział 10. Z tej perspektywy sprawy wyglądają zupełnie inaczej
Tylko jedno słowo 177
Pięć pocztówek 181
Pierwsze wrażenia 183
Kolory 187
Postaw to na głowie 189
Dzisiejszy gość specjalny 191
Wycieczka 193
Plastyczne zabawki 195
Druga strona 197
Rozdział 11. Na czym polega nasz problem?
Prosto z mostu 201
Cięcie, cięcie, cięcie! 203
Wylewanie żalów 205
Rozdział 12. Ćwiczenia na zakończenie burzy mózgów
To się nigdy nie uda! 211
A zwycięzcą jest ... 213
Sortowanie na podstawie podobieństwa 215
Co może pójść źle?
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.