Książka zawiera omówienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Prezentuje przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Książka adresowana jest zarówno do studentów, jak i praktyków biznesu.
Każdy rozdział składa się z części teoretycznej, przykładu z praktyki biznesowej oraz pytań problemowych i testowych, a także krzyżówki pozwalającej na szybkie sprawdzenie przyswojonej wiedzy.
W podręczniku omówiono m.in.:
• cele zarządzania wiedzą,
• transfer technologii i zagadnienia wiedzy utajonej,
• pozyskiwanie wiedzy z otoczenia, wywiad gospodarczy,
• pomiar i wycenę zasobów wiedzy,
• systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą,
• zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i zarządzaniu wiedzą.
Rozdziały:
1. Zarządzanie wiedzą. Podstawowe pojęcia
2. Społeczeństwo wiedzy. Rys historyczny
3. Cele zarządzania wiedzą
4. Transfer technologii i wiedza utajona
5. Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą
6. Systemy i struktury gromadzenia i rozpowszechniania wiedzy
7. Pozyskiwanie wiedzy z otoczenia. Wywiad gospodarczy. Relacje z partnerami oparte na wiedzy
8. Pomiar i wycena zasobów wiedzy
9. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą
10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą
11. Zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i w zarządzaniu wiedzą
12. Pracownicy intelektualni. Profesjonalizacja wiedzy
13. Wiedza i refleksja - podejście action research
14. Wyzwania zarządzania wiedzą
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.