Autor: Renata Nestorowicz, Bogna Pilarcz
ISBN: 978-83-7526-736-5
Ilość stron: 260
Data wydania: 2010
Dynamicznie rozwijający się w ostatnich latach rynek ekologicznych produktów żywnościowych wywołuje wzrost zainteresowania zagadnieniami marketingu uwzględniającego specyfikę tego rynku.
Niezwykle ważna staje się wiedza na temat zachowań konsumentów, motywów zakupu oraz preferowanych form sprzedaży. Publikacja ta stanowi całościowe opracowanie zagadnień związanych z marketingowymi aspektami wytwarzania ekologicznej żywności i jej sprzedaży ostatecznym nabywcom.
Przedmiotem zainteresowania autorek jest przede wszystkim żywność ekologiczna rozumiana jako żywność mająca polskie lub europejskie certyfikaty żywności ekologicznej i rolnictwa ekologicznego.
W książce szczegółowo omówiono:
• istotę marketingu żywności ekologicznej na tle ewolucji koncepcji marketingu, a także koncepcji zrównoważonego rozwoju,
• wybrane aspekty rolnictwa ekologicznego z uwzględnieniem jego podstawowych celów oraz uwarunkowań prawnych,
• zachowania nabywców i kwestię segmentacji na rynku żywności ekologicznej,
• metody badań marketingowych z uwzględnieniem różnych źródeł informacji,
• podstawowe elementy marketing miksu,
• atrybuty ekożywności i zagadnienia związane z zarządzaniem takim produktem, w tym m.in, markę, opakowanie i znakowanie żywności ekologicznej,
• politykę cenową na rynku żywnościowych produktów ekologicznych,
• różne aspekty dystrybucji żywności ekologicznej z uwzględnieniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji,
• zagadnienia komunikacji marketingowej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zrównoważony rozwój a orientacja marketingowa na rynku żywnościowych produktów ekologicznych
Koncepcja zrównoważonego rozwoju
Ewolucja orientacji marketingowej
Ewolucja marketingu żywnościowych produktów ekologicznych
Rozdział 2. Rolnictwo ekologiczne jako obszar działań marketingowych
Istota i cele rolnictwa ekologicznego
Uwarunkowania prawne rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej i w
Stan rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej i w Polsce oraz jego tendencje
Charakterystyka rynku żywności ekologicznej w Polsce
Rozdział 3. Zachowania nabywców i segmentacja rynku żywności ekologicznej
Istota zachowań rynkowych konsumentów na rynku żywnościowych artykułów ekologicznych
Segmentacja rynku żywności ekologicznej
Postrzeganie żywności ekologicznej i przyczyny jej nabywania
Rozdział 4. Badania marketingowe jako podstawa działań rynkowych
Źródła informacji marketingowych
Prowadzenie badań marketingowych
Wybrane metody badań marketingowych
Rozdział 5. Żywnościowy produkt ekologiczny i cena jako elementy marketing miksu
Cechy ekożywności
Zarządzanie produktem
Marka jako element strategii ekologicznego produktu żywnościowego
Opakowanie i znakowanie produktów ekologicznych
Polityka cenowa na rynku produktów ekologicznych
Rozdział 6. Procesy dystrybucji na rynku żywnościowych produktów ekologicznych
Kanały dystrybucji żywności ekologicznej i intensywność dystrybucji
Fizyczna dystrybucja i merchandising żywności ekologicznej
Dystrybucja żywności ekologicznej w Polsce i w innych krajach europejskich
Sprzedaż żywności ekologicznej przez odrębne kanały dystrybucji
Konwencjonalne kanały sprzedaży żywności ekologicznej
Rozdział 7. Komunikacja marketingowa na rynku żywności ekologicznej
Proces zintegrowanej komunikacji marketingowej
Reklama jako narzędzie komunikacji masowej
Promocja sprzedaży na rynku ekożywności
Promocja osobista jako narzędzie komunikacji bezpośredniej
Działania z zakresu public relations
Nowoczesne kanały komunikacji - komunikacja wirtualna
Zakończenie
Słowniczek
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.