Autor: Jon Bentley
ISBN: 978-83-204-3071-4
Ilość stron: 260
Data wydania: 04/2007
Twarda oprawa
„Programowanie jest zabawne. Czasami bywa wyrafinowaną sztuką. Polega również na tworzeniu i używaniu nowych narzędzi oprogramowania. Dotyczy też ludzi, kiedy próbujemy odpowiedzieć na specyficzne pytania: jakie to właściwie zadanie klient chce rozwiązać lub jak można ułatwić komunikowanie się użytkownika z naszym programem. Programowanie przywiodło mnie do zgłębiania szerokiego wachlarza tematów – od chemii organicznej po kampanię Napoleona. Omawiam tu wszystkie te aspekty programowania, a nawet jeszcze więcej”.
JON BENTLEY
Książka nadaje się nie tylko do nauki, ale też do zwykłego czytania. Składa się z esejów na temat programowania. Problemy programistyczne, poruszane przez autora, są dość typowe. Jest więc mowa o szukaniu liczb pierwszych, sortowaniu topologicznym, wyszukiwaniu binarnym, pisaniu kompilatora prostego języka, wyświetlaniu wyników sondażu, generowaniu liczb losowych i permutacji, rozwiązywaniu równań metodą Newtona i szukaniu mediany.
Czytelnik znajdzie tu wiele wskazówek i rad. Warto się im uważnie przyjrzeć i skorzystać z nich, bo udziela ich naprawdę znakomity i doświadczony programista.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją książki „Perełki oprogramowania”.
Rozdziały:
Część I. Metody programowania
Rozdział 1. Systemy profilowania
1.1. Znajdowanie liczb pierwszych
1.2. Systemy profilowania używania
1.3. Specyfikowany system profilowania
1.4. Tworzenie systemów profilowania
1.5. Zasady
1.6. Zadania
1.7. Literatura uzupełniająca
Rozdział 2. Tablice asocjacyjne
2.1. Tablice asocjacyjne w Awku
2.2. Symulator automatu skończonego
2.3. Sortowanie topologiczne
2.4. Zasady
2.5. Zadania
2.6. Literatura uzupełniająca
Rozdział 3. Wyznania programisty
3.1. Przeszukiwanie dwójkowe
3.2. Wybór
3.3. Biblioteka podprogramów
3.4. Zasady
3.5. Zadania
Rozdział 4. Samoopisujące się dane
4.1. Pary nazwa-wartość
4.2. Pochodzenie w programowaniu
4.3. Laboratorium sortowania
4.4. Zasady
4.5. Zadania
Część II. Zawodowe sztuczki
Rozdział 5. Przecinanie węzła gordyjskiego
5.1. Quiz
5.2. Niektóre rozwiązania
5.3. Wskazówki
5.4. Zasady
5.5. Zadania
5.6. Literatura uzupełniająca
5.7. Uruchamianie [Na marginesie]
Rozdział 6. Informatyczne slogany
6.1. Kodowanie
6.2. Interfejsy użytkownika
6.3. Wyszukiwanie błędów
6.4. Wydajność
6.5. Dokumentacja
6.6. Oprogramowanie zarządzania
6.7. Rozmaite rady
6.8. Zasady
6.9. Zadania
6.10. Literatura uzupełniająca
Rozdział 7. Powrót koperty
7.1. Podgrzewanie chłodnych umysłów
7.2. Reguły dotyczące wydajności oparte na doświadczeniu
7.3. Prawo Little’a
7.4. Zasady
7.5. Zadania
7.6. Literatura uzupełniająca
7.7. Szybkie obliczenia w życiu codziennym [Na marginesie]
Rozdział 8. Memorandum Furbelowa
8.1. Memorandum
8.2. Zasady - J.B.
8.3. Literatura uzupełniająca
Część III. Wejście-wyjście dostosowane do ludzi
Rozdział 9. Małe języki
9.1. Język Pic
9.2. Perspektywa
9.3. Preprocesory języka Pic
9.4. Małe języki do implementowania języka Pic
9.5. Zasady
9.6. Zadania
9.7. Literatura uzupełniająca
Rozdział 10. Projektowanie dokumentu
10.1. Tabele
10.2. Trzy zasady projektowania
10.3. Rysunki
10.4. Tekst
10.5. Właściwy środek wyrazu
10.6. Zasady
10.7. Zadania
10.8. Literatura uzupełniająca
10.9. Katalog ulubionych utrapień [Na marginesie]
Rozdział 11. Wyjście graficzne
11.1. Studium sposobu obrazowania
11.2. Przykłady rodzajów obrazowania
11.3. Zasady
11.4. Zadania
11.5. Literatura uzupełniająca
11.6. Marsz Napoleona na Moskwę [Na marginesie}
Rozdział 12. Sondaż sondaży
12.1. Problemy związane z prowadzeniem sondaży
12.2. Języki
12.3. Obrazy
12.4. Zasady
12.5. Zadania
Część IV. Algorytmy
Rozdział 13. Przykład błyskotliwości
13.1. Próbkowanie algorytmów próbkowania
13.2. Algorytm Floyda
13.3. Permutacje losowe
13.4. Zasady
13.5. Zadania
13.6. Literatura uzupełniająca
Rozdział 14. Narodziny numeryka
14.1. Problem
14.2. Iteracja Newtona
14.3. Dobry początek
14.4. Kod
14.5. Zasady
14.6. Zadania
14.7. Literatura uzupełniająca
14.8. Historia wielkiego sukcesu [Na marginesie}
Rozdział 15. Wybór
15.1. Problem
15.2. Program
15.3. Analiza czasu wykonywania
15.4. Zasady
15.5. Zadania
15.6. Literatura uzupełniająca
Dodatek 1. Język C i język Awk
1.1. Język C
1.2. Język Awk
Dodatek 2. Biblioteka podprogramów standardowych
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.