księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Więcej perełek oprogramowania Wyznania programisty         WNT          35.70zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Jon Bentley

ISBN: 978-83-204-3071-4

Ilość stron: 260

Data wydania: 04/2007

Twarda oprawa


„Programowanie jest zabawne. Czasami bywa wyrafinowaną sztuką. Polega również na tworzeniu i używaniu nowych narzędzi oprogramowania. Dotyczy też ludzi, kiedy próbujemy odpowiedzieć na specyficzne pytania: jakie to właściwie zadanie klient chce rozwiązać lub jak można ułatwić komunikowanie się użytkownika z naszym programem. Programowanie przywiodło mnie do zgłębiania szerokiego wachlarza tematów – od chemii organicznej po kampanię Napoleona. Omawiam tu wszystkie te aspekty programowania, a nawet jeszcze więcej”.

JON BENTLEY

Książka nadaje się nie tylko do nauki, ale też do zwykłego czytania. Składa się z esejów na temat programowania. Problemy programistyczne, poruszane przez autora, są dość typowe. Jest więc mowa o szukaniu liczb pierwszych, sortowaniu topologicznym, wyszukiwaniu binarnym, pisaniu kompilatora prostego języka, wyświetlaniu wyników sondażu, generowaniu liczb losowych i permutacji, rozwiązywaniu równań metodą Newtona i szukaniu mediany.

Czytelnik znajdzie tu wiele wskazówek i rad. Warto się im uważnie przyjrzeć i skorzystać z nich, bo udziela ich naprawdę znakomity i doświadczony programista.

Niniejsza publikacja jest kontynuacją książki „Perełki oprogramowania”.

Rozdziały:

Część I. Metody programowania

Rozdział 1. Systemy profilowania
1.1. Znajdowanie liczb pierwszych
1.2. Systemy profilowania używania
1.3. Specyfikowany system profilowania
1.4. Tworzenie systemów profilowania
1.5. Zasady
1.6. Zadania
1.7. Literatura uzupełniająca

Rozdział 2. Tablice asocjacyjne
2.1. Tablice asocjacyjne w Awku
2.2. Symulator automatu skończonego
2.3. Sortowanie topologiczne
2.4. Zasady
2.5. Zadania
2.6. Literatura uzupełniająca

Rozdział 3. Wyznania programisty
3.1. Przeszukiwanie dwójkowe
3.2. Wybór
3.3. Biblioteka podprogramów
3.4. Zasady
3.5. Zadania

Rozdział 4. Samoopisujące się dane
4.1. Pary nazwa-wartość
4.2. Pochodzenie w programowaniu
4.3. Laboratorium sortowania
4.4. Zasady
4.5. Zadania

Część II. Zawodowe sztuczki

Rozdział 5. Przecinanie węzła gordyjskiego
5.1. Quiz
5.2. Niektóre rozwiązania
5.3. Wskazówki
5.4. Zasady
5.5. Zadania
5.6. Literatura uzupełniająca
5.7. Uruchamianie [Na marginesie]

Rozdział 6. Informatyczne slogany
6.1. Kodowanie
6.2. Interfejsy użytkownika
6.3. Wyszukiwanie błędów
6.4. Wydajność
6.5. Dokumentacja
6.6. Oprogramowanie zarządzania
6.7. Rozmaite rady
6.8. Zasady
6.9. Zadania
6.10. Literatura uzupełniająca

Rozdział 7. Powrót koperty
7.1. Podgrzewanie chłodnych umysłów
7.2. Reguły dotyczące wydajności oparte na doświadczeniu
7.3. Prawo Little’a
7.4. Zasady
7.5. Zadania
7.6. Literatura uzupełniająca
7.7. Szybkie obliczenia w życiu codziennym [Na marginesie]

Rozdział 8. Memorandum Furbelowa
8.1. Memorandum
8.2. Zasady - J.B.
8.3. Literatura uzupełniająca

Część III. Wejście-wyjście dostosowane do ludzi

Rozdział 9. Małe języki
9.1. Język Pic
9.2. Perspektywa
9.3. Preprocesory języka Pic
9.4. Małe języki do implementowania języka Pic
9.5. Zasady
9.6. Zadania
9.7. Literatura uzupełniająca

Rozdział 10. Projektowanie dokumentu
10.1. Tabele
10.2. Trzy zasady projektowania
10.3. Rysunki
10.4. Tekst
10.5. Właściwy środek wyrazu
10.6. Zasady
10.7. Zadania
10.8. Literatura uzupełniająca
10.9. Katalog ulubionych utrapień [Na marginesie]

Rozdział 11. Wyjście graficzne
11.1. Studium sposobu obrazowania
11.2. Przykłady rodzajów obrazowania
11.3. Zasady
11.4. Zadania
11.5. Literatura uzupełniająca
11.6. Marsz Napoleona na Moskwę [Na marginesie}

Rozdział 12. Sondaż sondaży
12.1. Problemy związane z prowadzeniem sondaży
12.2. Języki
12.3. Obrazy
12.4. Zasady
12.5. Zadania

Część IV. Algorytmy

Rozdział 13. Przykład błyskotliwości
13.1. Próbkowanie algorytmów próbkowania
13.2. Algorytm Floyda
13.3. Permutacje losowe
13.4. Zasady
13.5. Zadania
13.6. Literatura uzupełniająca

Rozdział 14. Narodziny numeryka
14.1. Problem
14.2. Iteracja Newtona
14.3. Dobry początek
14.4. Kod
14.5. Zasady
14.6. Zadania
14.7. Literatura uzupełniająca
14.8. Historia wielkiego sukcesu [Na marginesie}

Rozdział 15. Wybór
15.1. Problem
15.2. Program
15.3. Analiza czasu wykonywania
15.4. Zasady
15.5. Zadania
15.6. Literatura uzupełniająca

Dodatek 1. Język C i język Awk
1.1. Język C
1.2. Język Awk

Dodatek 2. Biblioteka podprogramów standardowych


Więcej perełek oprogramowania Wyznania programisty

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.