księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Modelowanie rzeczywistości Jak w komputerze postrzega się świat         WNT          38.00zł   30.78zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Autor: Iwo Białynicki-Birula, Iwona Białynicka-Birula

ISBN: 978-83-7926-152-9

Ilość stron: 192

Data wydania: 03/2014 (wydanie 2)

Zawiera CD

Wydawnictwo: WNT

W książce opisano proste, ale uniwersalne modele matematyczne, w których wykorzystuje się symulacje komputerowe (teoria chaosu, teoria gier, automaty komórkowe, teoria informacji, sztuczna inteligencja, algorytmy genetyczne, sztuczne sieci neuronowe). Modele te mogą mieć zastosowanie w modelowaniu układów społecznych. Za pomocą komputerów oraz metod zapożyczonych z fizyki statystycznej można symulować takie zjawiska, jak segregacja rasowa, zmiany opinii społecznej, czy też rozprzestrzenianie się epidemii. Dużą zaletą książki jest dołączona płyta CD z zestawem 25 programów komputerowych związanych z przedstawionymi modelami.

Książka "Modelowanie rzeczywistości Jak w komputerze przegląda się świat" jest przeznaczona dla licznego grona czytelników – od bardziej ambitnych uczniów liceów do studentów różnych specjalności (socjologii, psychologii, nauk społecznych) zainteresowanych zastosowaniem modelowania komputerowego w swoich dziedzinach. Może być również przydatna dla fizyków zajmujących się  zastosowaniami metod fizyki w naukach społecznych.

Spis treści:
1. Od klocków do komputera: Modele i modelowanie
2. Gra W Życie: Najsławniejszy automat komórkowy
3. Orzeł Czy reszka: Prawdopodobieństwo zdarzenia
4. Deska Galtona: Prawdopodobieństwo i statystyka
5. Gra W dwadzieścia pytań: Prawdopodobieństwo i informacja
6. Płatki Śniegu: Ewolucja układów dynamicznych
7. Motyl Lorentza: Chaos deterministyczny
8. Od Cantora do Mandelbrota: Samopodobieństwo i fraktaie
9. Małpa przy klawiaturze: Lingwistyka statystyczna
10. Mosty Królewca: Teoria grafów
11. Dylemat więźnia: Teoria gier
12. Najlepszy wygrywa: Algorytmy genetyczne
13. Komputer się uczy: Sieci neuronowe
14. Przypadkowe jednostki: Modelowanie społeczeństwa
15. Uniwersalny komputer: Maszyna Turinga
16. Hal, R2D2 i Number 5: Sztuczna inteligencja


Modelowanie rzeczywistości Jak w komputerze postrzega się świat

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.