Autor: Krzystof Sztekmiler
ISBN: 978-83-206-1661-3
Ilość stron: 176
Data wydania: 02/2009 (dodruk)
Zawiera CD
Jest to książka niezwykła. Nie dlatego, żeby zawierała szokujące nowości w treści czy formie. Niezwykłe jest zawarcie w niej esencji wiedzy z zakresu, który zapowiada tytuł. Nie ma tam chyba ani jednego zbędnego słowa, a wszystkie naprawdę ważne informacje - są. Autor z nadzwyczajnym wyczuciem wyważył proporcje pomiędzy niezbędną dawką teorii, przedstawieniem sprzętu i wskazówkami praktycznymi, jak go używać.
Książka "Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań Podręcznik dla akustyków Wydanie 3 uaktualnione" opisuje podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań dźwiękowych z uwzględnieniem kryteriów słuchowej oceny jakości dźwięku, opisu urządzeń do przetwarzania i obróbki dźwięku, podstawowych zasad realizacji nagłośnienia oraz licznych praktycznych uwag dotyczących montażu, realizacji i końcowej obróbki materiału dźwiękowego.
Pytania zamieszczone na końcu poszczególnych rozdziałów ułatwiają przyswojenie materiału. Załączona do książki płyta CD zawiera przykłady ilustrujące wpływ różnych czynników na realizację nagrania dźwiękowego.
Odbiorcy książki: akustycy, operatorzy i realizatorzy dźwięku, uczniowie szkół średnich i policealnych o profilu realizacji dźwięku oraz wszyscy zainteresowani podstawami nagłośnienia i realizacji nagrań dźwiękowych.
Rozdziały:
Rozdział 1. Właściwości słuchu i kryteria oceny jakości
dźwięku 13
1.1. Właściwości słuchu
13
1.2. Kryteria słuchowej oceny jakości dźwięku 21
Rozdział 2. Urządzenia do przetwarzania i obróbki dźwięku
29
2.1. Wstęp 29
2.2. Mikrofony
29
2.3. Konsolety mikserskie (stoły mikserskie) 41
2.4.
Procesory efektów przestrzennych 58
2.5. Procesory
dynamiczne 64
2.6. Urządzenia cyfrowe 74
2.7.
Wirtualne stoły mikserskie 82
2.8. Wzmacniacz mocy
85
2.9. Głośniki, kolumny głośnikowe 92
2.10.
Słuchawki 101
Rozdział 3. Nagłośnienie 103
3.1.
Wstęp 103
3.2. Podstawowe zasady postępowania przy realizacji
nagłośnień 103
3.3. Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem nagłośnienia
koncertu 105
3.4. Nagłośnienie małych pomieszczeń
111
3.5. Nagłośnienie kościołów i innych obiektów o bardzo długim czasie
pogłosu 113
3.6. Nagłośnienie otwartych przestrzeni
114
Rozdział 4. Lokalizacja nagrań 117
4.1. Wstęp
117
4.2. Urządzenia do rejestracji dźwięku 117
4.3. Metody
realizacji nagrań 132
4.4. Zasady ogólne dokonywania nagrań
muzycznych 143
4.5. Realizacja nagrania podczas
koncertu 148
4.6. Kilka uwag dotyczących montażu
150
4.7. Renowacja nagrań archiwalnych 151
4.8. Mastering –
końcowa obróbka materiału dźwiękowego 152
Rozdział 5. Okablowanie 155
5.1.
Wstęp 155
5.2. Połączenia symetryczne (balanced)
155
5.3. Połączenia niesymetryczne (unbalanced) 155
5.4. Kable
głośnikowe 156
Pytania 157
Odpowiedzi na pytania 159
Słowniczek 164
Tablice 169
Tablica 1. Typowe ustawienia
kompresora 169
Tablica 2. Sposoby ustawiania mikrofonów przy
instrumentach 169
Tablica 3. Zakresy częstotliwości
instrumentów 172
Tablica 4. Połączenia wtyków i
przewodów 173
CD – przykłady muzyczne i testy 175
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.