Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”.
W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji.
Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak:
• ocena jakości,
• koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością,
• zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością,
• koszty jakości.
Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania.
Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością. Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu.
Prof. Adam Hamrol kieruje Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. W latach 2005-2012 był rektorem tej uczelni. Jest laureatem Polskiej Nagrody Jakości w kategorii nauka. Opublikował ponad 200 prac, w tym wznawianą co roku, już od ponad 10 lat, książkę Zarządzanie jakością z przykładami.
Spis treści:
Część I. Jakość - postrzeganie i cena
1. Postrzeganie i ocena jakości
Część II. Inżynieria jakości w cyklu zycia produktu
2. Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania
3. Wykonanie produktów
4. Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania
Część III. Zarządzanie jakością
5. zasady i strategie zarządzania jakością
6. Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem
Część IV. Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością
7. Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia
8. Narzędzia i metody jakościowego planowania i projektowania
9. Narzędzia i metody kontroli oraz sterowanie jakością
Załączniki:
1. Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości
2. Projekt Six Sigma - metodyka i przyklady
Tablice statystyczne
Słowniczek wybranych terminów
Zadania do samodzielnego rozwiązania
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.