Autor: Paul N. Friga
ISBN: 978-83-7541-058-7
Ilo¶æ stron: 208
Data wydania: 09/2009
Rozwi±zywanie problemów to wysi³ek zespo³owy. Czy mamy do czynienia z wprowadzaniem du¿ych zmian w pojedynczym oddziale b±d¼ w ca³ej firmie, czy te¿ odnalezieniem i usuniêciem k³ód le¿±cych pod nogami b±d¼ przywróceniem wigoru s³abn±cej satysfakcji klienta – lepsze zespo³y zawsze bêd± tworzyæ lepsze rozwi±zania.
Bazuj±c na kulturze skupionej wokó³ rozwi±zañ i zachowañ opisanych w ¶wiatowym bestsellerze McKinsey – sposób na sukces oraz opieraj±c siê na niezrównanych umiejêtno¶ciach analitycznych przedstawionych w Umy¶le McKinsey, ostatni tom Trylogii McKinsey dostarcza metodyk przydatnych w budowaniu zespo³u i komunikacji. Dziêki nim konsultanci McKinsey tworz± najwy¿szej klasy rozwi±zania biznesowe, które jednocze¶nie trzymaj± siê realiów.
Dowiedz siê, jak krok po kroku:
• Ustanowiæ dobre kana³y komunikacyjne
• Oceniæ bie¿±cy poziom wydajno¶ci
• Zidentyfikowaæ kluczowe pytania dotycz±ce problemu do rozwi±zania
• Opracowywaæ i testowaæ hipotezy
• Syntetyzowaæ istotne informacje w prezentacji
Oprócz sprawdzonych w praktyce strategii dr Friga wyposa¿a czytelnika w arsena³ narzêdzi, æwiczeñ, wskazówek, list kontrolnych oraz najlepszych praktyk, które o rz±d wielko¶ci podnosz± sprawno¶æ zespo³u w rozwi±zywaniu problemów i pozwalaj± nieustannie osi±gaæ wyniki ¶wiatowej klasy.
Praca zosta³a oparta na do¶wiadczeniach autora i jego badaniach w McKinsey oraz innych organizacjach i nie jest sponsorowana ani zatwierdzona przez McKinsey b±d¼ inn± firmê konsultingow±. Ksi±¿ka nie zawiera ¿adnych poufnych i zastrze¿onych informacji McKinsey ani te¿ ¿adnej innej firmy konsultingowej lub klienta.
Rozdzia³y:
Czê¶æ 1: Zespó³
Rozdzia³ 1: Rozmawiaj 9
Koncepcja 9
Regu³y projektu 10
Regu³a 1: Komunikuj siê nieustannie 11
Regu³a 2: S³uchaj uwa¿nie 12
Regu³a 3: Oddzielaj zagadnienia od ludzi 12
Taktyki operacyjne 13
Historie z ¿ycia 14
Studium przypadku 20
Rozdzia³ 2: Oceniaj 25
Koncepcja 25
Regu³y projektu 27
Regu³a 1: Omawiaj dynamikê zespo³u 27
Regu³a 2: Ustal oczekiwania i monitoruj wyniki 28
Regu³a 3: Opracuj i stale oceniaj plan osobisty 29
Taktyki operacyjne 30
Historie z ¿ycia 31
Studium przypadku . 36
Rozdzia³ 3: Pomagaj 39
Koncepcja 39
Regu³y projektu 40
Regu³a 1: Wykorzystaj do¶wiadczenie 40
Regu³a 2: Okre¶l odpowiedzialno¶ci wspó³pracowników 42
Regu³a 3: Przekazuj informacjê zwrotn± na czas 43
Taktyki operacyjne 44
Historie z ¿ycia 45
Studium przypadku 50
Rozdzia³ 4: Motywuj 53
Koncepcja 53
Regu³y Projektu 54
Regu³a 1: Zidentyfikuj unikatowe motywatory 54
Regu³a 2: Pozytywnie wzmacniaj wspó³pracowników 56
Regu³a 3: Celebruj osi±gniêcia 58
Taktyki operacyjne 59
Historie z ¿ycia 59
Studium przypadku 63
Czê¶æ 2: Skupienie
Rozdzia³ 5: Okre¶l 69
Koncepcja 69
Regu³y projektu 71
Regu³a 1: Zidentyfikuj pytanie g³ówne 71
Regu³a 2: Opracuj drzewo problemu 73
Regu³a 3: Sformu³uj hipotezy 75
Taktyki operacyjne 77
Historie z ¿ycia 77
Studium przypadku 81
Rozdzia³ 6: Organizuj 87
Koncepcja 87
Regu³y projektu 88
Regu³a 1: Opracuj ogóln± mapê procesu 89
Regu³a 2: Utwórz mapê zawarto¶ci do testowania hipotez 89
Regu³a 3: Przygotuj fabu³ê 90
Taktyki operacyjne 91
Historie z ¿ycia 91
Studium przypadku 97
Rozdzia³ 7: Zbierz 103
Koncepcja 103
Regu³y projektu 104
Regu³a 1: Zaprojektuj „wykresy-widma”, w których bêd± prezentowane niezbêdne dane 104
Regu³a 2: Przeprowad¼ istotne wywiady 106
Regu³a 3: Zgromad¼ potrzebne dane wtórne 107
Taktyki operacyjne 108
Historie z ¿ycia 109
Studium przypadku 113
Rozdzia³ 8: Zrozum 119
Koncepcja . 119
Regu³y projektu 120
Regu³a 1: Zidentyfikuj „I co z tego?” 120
Regu³a 2: My¶l o wp³ywie na wszystkich uczestników projektu 121
Regu³a 3: Dokumentuj na wykresach kluczowe spostrze¿enia 122
Taktyki operacyjne 123
Historie z ¿ycia 123
Studium przypadku 125
Rozdzia³ 9: Syntetyzuj 129
Koncepcja 129
Regu³y projektu 130
Regu³a 1: Zapewnij sobie zaanga¿owanie i aprobatê klienta 130
Regu³a 2: Zalecenia dotycz±ce ulepszeñ powinny byæ konkretne 131
Regu³a 3: Opowiedz dobr± historiê 132
Taktyki operacyjne 134
Historie z ¿ycia 135
Studium przypadku 139
Pos³owie 185
Zastosowania w szko³ach biznesu 185
Zastosowania w firmach konsultingowych 186
Zastosowania w korporacjach 187
Korzy¶ci ze studium przypadku (z punktu widzenia Tima) 188
Korzy¶ci ze studium przypadku (z punktu widzenia Paula) 189
Regu³y projektu TEAM FOCUS 191
Indeks historii z ¿ycia 193
Indeks 199
O autorze 208
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Ksiêgarnia Informatyczna zaprasza.