Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
Programowanie współbieżne Systemy czasu rzeczywistego HELION 49.00zł 12.25zł
Współbieżność to szybkość, efektywność i nowoczesność. Czy Ty też chcesz tak programować?
Coraz niższe ceny i powszechna dostępność sprzętu komputerowego o architekturze wieloprocesorowej powodują, że umiejętność projektowania i budowania aplikacji przetwarzających informacje współbieżnie staje się wręcz niezbędna każdemu zawodowemu programiście. W większości współczesnych języków programowania bezpośrednio zaimplementowano metody tworzenia zadań wykonywanych równolegle oraz wysokopoziomowe mechanizmy komunikacji i synchronizacji procesów.
Tworzenie efektywnych aplikacji współbieżnych wciąż jednak wymaga dużej, specjalistycznej wiedzy dotyczącej systemów operacyjnych oraz programowania nisko- i wysokopoziomowego, o czym przekonało się wielu studentów kierunków informatycznych i profesjonalnych programistów. Na szczęście teraz wszyscy mogą sięgnąć po książkę "Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego".
Pomoże ona uniknąć wielu typowych błędów związanych z tworzeniem aplikacji współbieżnych i pokaże, jak rozwiązywać problemy specyficzne dla tej dziedziny. Lektura ułatwi też zdobycie praktycznej umiejętności projektowania architektury niezawodnego współbieżnego oprogramowania, a także przybliży wiedzę na temat mechanizmów i metod wykorzystywanych przy tworzeniu systemów równoległych czasu rzeczywistego.
- Przedstawienie podstawowych pojęć dotyczących programowania współbieżnego
- Opis metod weryfikacji poprawności programów współbieżnych
- Definicje i własności mechanizmów synchronizacji oraz komunikacji
- Przykłady rozwiązań problemów programowania współbieżnego
- Opis mechanizmów wspierających programowanie systemów czasu rzeczywistego
- Implementacja metod szeregowania zadań w systemach czasu rzeczywistego
- Opis metod i mechanizmów języka Ada 2005 umożliwiających implementację programów współbieżnych i systemów czasu rzeczywistego
Przyszłość informatyki to przetwarzanie współbieżne. Stać Cię na pozostanie w tyle?
Spis treści:
Rozdział 1. Wstęp (7)
- 1.1. Geneza książki (7)
- 1.2. Cele (9)
Rozdział 2. Programowanie współbieżne (11)
- 2.1. Wprowadzenie (12)
- 2.2. Podstawowe pojęcia (22)
- 2.2.1. Proces, zasób, procesy współbieżne (23)
- 2.2.2. Program współbieżny (24)
- 2.3. Synchronizacja i komunikacja (25)
- 2.4. Podsumowanie (27)
- 2.5. Ćwiczenia i zadania (28)
Rozdział 3. Poprawność programów współbieżnych (29)
- 3.1. Wprowadzenie (29)
- 3.2. Wzajemne wykluczanie (32)
- 3.3. Żywotność globalna (34)
- 3.3.1. Warunki konieczne wystąpienia blokady (41)
- 3.3.2. Metody wykrywania i likwidacji blokad (44)
- 3.3.3. Metody zapobiegania blokadom (46)
- 3.3.4. Metody unikania blokad (49)
- 3.4. Żywotność lokalna (50)
- 3.5. Podsumowanie (52)
- 3.6. Ćwiczenia i zadania (53)
Rozdział 4. Zadania (57)
- 4.1. Wprowadzenie (58)
- 4.2. Deklaracja typu zadaniowego (62)
- 4.3. Tworzenie zadań (66)
- 4.4. Aktywacja, wykonanie, finalizacja i likwidacja zadań (74)
- 4.4.1. Fazy aktywacji i wykonania zadań (75)
- 4.4.2. Fazy finalizacji i likwidacji zadań (77)
- 4.4.3. Błędy kreacji i aktywacji zadań (79)
- 4.5. Hierarchiczna struktura zadań (81)
- 4.5.1. Fazy kreacji, aktywacji i wykonania zadań (81)
- 4.5.2. Fazy finalizacji i likwidacji zadań (83)
- 4.6. Podsumowanie (91)
- 4.7. Ćwiczenia i zadania (91)
Rozdział 5. Zmienne dzielone i semafory (95)
- 5.1. Wprowadzenie (95)
- 5.2. Zmienne dzielone (96)
- 5.3. Semafory (104)
- 5.3.1. Definicje semaforów (105)
- 5.3.2. Wzajemne wykluczanie (106)
- 5.4. Ćwiczenia i zadania (112)
Rozdział 6. Spotkania (115)
- 6.1. Wprowadzenie (115)
- 6.2. Instrukcja selektywnego wyboru - select (122)
- 6.2.1. Selektywne oczekiwanie (123)
- 6.2.2. Dozory wejść (128)
- 6.2.3. Gałęzie delay, else, terminate (131)
- 6.2.4. Wyjątek Program_Error (139)
- 6.3. Warunkowe i terminowe wywołanie wejścia (141)
- 6.4. Zagnieżdżone spotkania (144)
- 6.5. Pakiety (147)
- 6.6. Podsumowanie (150)
- 6.7. Ćwiczenia i zadania (151)
Rozdział 7. Monitory i obiekty chronione (155)
- 7.1. Wprowadzenie (155)
- 7.2. Monitory (156)
- 7.2.1. Zmienne warunkowe (157)
- 7.2.2. Przykłady programów (163)
- 7.3. Obiekt chroniony (166)
- 7.3.1. Specyfikacja typu chronionego (167)
- 7.3.2. Synchronizacja warunkowa (171)
- 7.3.3. Semantyka wykonań metod składowych (172)
- 7.3.4. Rodzina wejść (176)
- 7.3.5. Przykłady programów - obiekt chroniony (180)
- 7.4. Instrukcja rekolejkowania (181)
- 7.4.1. Problem alokacji zasobów (181)
- 7.4.2. Składnia instrukcji requeue (192)
- 7.4.3. Problem alokacji zasobów w systemach czasu rzeczywistego (193)
- 7.5. Instrukcja abort (197)
- 7.6. Asynchroniczna zmiana sterowania (198)
- 7.7. Podsumowanie (218)
- 7.8. Ćwiczenia i zadania (219)
Rozdział 8. Problemy programowania współbieżnego (223)
- 8.1. Problem konsumenta i producenta (223)
- 8.1.1. Semafory (226)
- 8.1.2. Spotkania (230)
- 8.1.3. Monitory (231)
- 8.1.4. Obiekty chronione (232)
- 8.1.5. Podsumowanie (233)
- 8.2. Problem pięciu filozofów (236)
- 8.2.1. Semafory (238)
- 8.2.2. Monitory (240)
- 8.2.3. Obiekty chronione (242)
- 8.2.4. Spotkania (247)
- 8.2.5. Podsumowanie (251)
- 8.3. Problem pisarzy i czytelników (252)
- 8.3.1. Semafory (253)
- 8.3.2. Spotkania (254)
- 8.3.3. Monitory (255)
- 8.3.4. Obiekty chronione (256)
- 8.3.5. Podsumowanie (258)
- 8.4. Ćwiczenia i zadania (258)
Rozdział 9. Programowanie systemów czasu rzeczywistego (261)
- 9.1. Wprowadzenie (261)
- 9.2. Metoda ustalonego priorytetu (267)
- 9.2.1. Priorytety bazowe (269)
- 9.2.2. Problem inwersji priorytetu (270)
- 9.3. Szeregowanie zadań w kolejkach wejść (274)
- 9.4. Metoda szeregowania bez wywłaszczenia (276)
- 9.5. Metoda Round-Robin (276)
- 9.6. Metoda EDF (278)
- 9.6.1. Reprezentacja terminów (278)
- 9.6.2. Szeregowanie zadań (280)
- 9.6.3. Metoda EDF i protokół ICPP (281)
- 9.7. Priorytety dynamiczne (288)
- 9.8. Synchroniczne i asynchroniczne sterowanie zadaniami (289)
- 9.8.1. Synchroniczne sterowanie zadaniami (290)
- 9.8.2. Asynchroniczne sterowanie zadaniami (290)
- 9.9. Podsumowanie (291)
- 9.10. Ćwiczenia i zadania (292)
Dodatek A. Przykłady programów (293)
Programowanie współbieżne Systemy czasu rzeczywistego
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.