Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ
Mobile Web Development Smashing Magazine HELION 49.00zł 12.25zł
„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poświęconych zagadnieniom z dziedziny programowania, między innymi tworzenia profesjonalnych stron WWW. Jest to obowiązkowa pozycja wśród ulubionych serwisów każdego projektanta i dewelopera. Na łamach tego portalu najwybitniejsi eksperci dzielą się wiedzą z zakresu projektowania interfejsów użytkownika, aplikacji mobilnych i stron WWW.
Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!
Sprawdź:
- jakie nowości kryją HTML5 i CSS3
- jak przygotować platformę rozwojową i produkcyjną
- jak przechowywać dane w aplikacji mobilnej
- dlaczego warto tworzyć aplikacje na urządzenia przenośne
- jak odnieść sukces
Fenomenalne źródło informacji o aplikacjach mobilnych.
Spis treści:
Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania na platformy mobilne (17)
- Przykłady mobilnych stron WWW (18)
- Platformy natywne kontra WWW (20)
- Wady i zalety platform natywnych oraz WWW (20)
- Rozwiązania umożliwiające przejście z platformy WWW na natywną (22)
- Urządzenia i systemy operacyjne (23)
- Estetyka projektu (25)
- Informacje o postępie operacji (25)
- Wzorce projektowe systemu iOS (25)
- Wzorce projektowe Androida (25)
- Wymiary okna (25)
- Orientacja ekranu (27)
- Czcionki (28)
- Podsumowanie (29)
Rozdział 2. Przegląd technologii mobilnych (31)
- CSS3 (40)
- JavaScript (46)
- jQuery (46)
- XUI (46)
- Zepto (47)
- jQTouch (47)
- Frameworki i narzędzia do tworzenia interfejsu użytkownika (47)
- Sencha Touch (47)
- jQuery Mobile (48)
- Modernizr (48)
- iScroll (48)
- Mustache i inne mechanizmy szablonów dla JavaScriptu (49)
- Podsumowanie (50)
CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA APLIKACJI I INFRASTRUKTURY (51)
Rozdział 3. Konfiguracja platformy rozwojowej i produkcyjnej (53)
- Konfiguracja środowiska rozwojowego (54)
- Lokalny hosting (55)
- Konfiguracja środowiska MAMP (na Mac OS X) (55)
- XAMPP dla systemu Windows (57)
- Środowiska programistyczne (60)
- Testowanie kodu (63)
- Konfiguracja środowiska produkcyjnego (69)
- Hosting (69)
- Konfiguracja infrastruktury (70)
- Zarządzanie pasmem (70)
- Podsumowanie (71)
Rozdział 4. Tworzenie prototypu (73)
- Wykorzystanie szablonów stron HTML5 (74)
- Projekt aplikacji (75)
- Prototypy stron (76)
- Strona ustawień (77)
- Nawigacja wewnętrzna (83)
- Nawigacja typu pushState (86)
- Podsumowanie (86)
Rozdział 5. Struktura mobilnej aplikacji WWW (87)
- Elementy struktury (88)
- Wyśrodkowanie zawartości dzięki mechanizmowi viewport (88)
- Użycie trybu Full App (tylko iOS) (89)
- Dodawanie nagłówka i elementów nawigacyjnych (96)
- Obsługa zdarzeń zmiany adresu lokalnego (98)
- Przejścia (100)
- Przełączanie między stronami aplikacji (102)
- Reagowanie na zmiany orientacji urządzenia (105)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 6. Mobilna baza danych (109)
- Elementy aplikacji (110)
- Podsumowanie (120)
CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE (121)
Rozdział 7. Wykorzystanie Web SQL (123)
- Elementy (124)
- Tworzenie bazy i jej tabel (124)
- Dodawanie wartości do tabeli color (126)
- Tworzenie strony Zarządzaj (128)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 8. Geolokalizacja i AJAX (143)
- Elementy (144)
- Implementacja strony Znajdź (144)
- Funkcja zwrotna wywołania geolokalizacyjnego (147)
- Użycie lokalizacji z Google Maps (148)
- Wykorzystanie API foursquare do wyszukiwania winiarni (151)
- Okno informacyjne (154)
- Przycisk odświeżania (157)
- Podsumowanie (158)
Rozdział 9. Integracja z mediami społecznościowymi (159)
- Elementy (160)
- Strona Aktywności (160)
- Zapytanie (160)
- Praca z szablonami (162)
- Wykorzystanie szablonów do budowania listy aktywności (164)
- Uruchamianie skryptu i prawidłowe wyświetlanie wyników (166)
- Tworzenie strony z informacjami o winie (168)
- Struktura strony zawierającej informacje o winie (168)
- Logika strony Szczegóły (169)
- Wyświetlanie szczegółów na stronie (171)
- Połączenie z zewnętrznymi serwisami (172)
- Szablon (172)
- Tworzenie widoku listy (174)
- Budowanie szablonu na wpisy z Twittera (177)
- Funkcja generująca opisową formę czasu (178)
- Udoskonalanie znacznika czasu (180)
- Zmiana widoku listy wpisów z Twittera (182)
- Wysyłanie wpisów do Twittera i Facebooka (183)
- Podsumowanie (184)
Rozdział 10. Lokalny magazyn danych i wyszukiwanie (185)
- Elementy (186)
- Funkcja myStorage() (186)
- Lokalna kopia danych geolokalizacyjnych i lokali (188)
- Lokalna kopia danych z Twittera (192)
- Zapisywanie preferencji na stronie Ustawienia (193)
- Przeszukiwanie historii aktywności (195)
- Podsumowanie (199)
CZĘŚĆ IV. WYDAJNOŚĆ I PRODUKCJA (201)
Rozdział 11. Testowanie i organizowanie kodu (203)
- Organizowanie plików JavaScript (204)
- Moduł global.js (205)
- Moduł database.js (206)
- Moduł util.js (206)
- Moduł social.js (207)
- Moduł geo.js (207)
- Moduł helper.js (207)
- Składamy wszystko w całość (207)
- Ładowanie plików JavaScript (208)
- head.js (208)
- Pamięć podręczna (209)
- Zmniejszenie rozmiaru plików JavaScript (210)
- Techniki testowania mobilnych aplikacji WWW (211)
- Testowanie aplikacji Corks (212)
- Podsumowanie (213)
Rozdział 12. Przygotowanie do premiery (215)
- Wskazówki dotyczące debugowania (216)
- Środowiska testowe (216)
- Narzędzia deweloperskie (219)
- Zdarzenia dotyku i myszy (225)
- Wydajność (225)
- Pasmo sieciowe (226)
- Optymalizacje JavaScriptu (228)
- Optymalizacja CSS (233)
- Podsumowanie (237)
- Elementy (240)
- Geolokalizacja (243)
- Lokalny magazyn danych (245)
- Manifest pamięci podręcznej (246)
- CSS3 (249)
- Właściwość box-shadow (249)
- Gradienty (253)
- Animacje CSS (260)
- JavaScript (268)
- Podstawowe zdarzenia (268)
- Zdarzenia dotyku (271)
- jQuery (274)
- Podsumowanie (280)
Mobile Web Development Smashing Magazine
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.