księgarnia informatyczna

Książka informatyczna wydawnictw: BTC Edition Exit Helion Help Microsoft Press Mikom Nakom PJWSTK Read Me Robomatic Skalmierski Tortech Translator WKŁ WNT WSISIZ



Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III         HELION          49.00zł Księgarnia informatyczna komputeks.pl

Przewodnik dla adeptów programowania.

Język C ujrzał światło dzienne w 1972 roku i pomimo zaawansowanego wieku wciąż jest powszechnie używany. Na rynku istnieje oczywiście wiele innych języków, zazwyczaj łatwiejszych dla programistów, jednak C wciąż nie ma sobie równych w wielu zastosowaniach. Wszędzie tam, gdzie wymagana jest bezpośrednia kontrola nad sprzętem, najwyższa wydajność oraz przewidywalność czasu wykonania, C jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Co więcej, jeżeli poznasz ten język, nauka kolejnych nie będzie stanowiła dla Ciebie żadnego problemu!

Dołącz do świata prawdziwych programistów - jeśli przeczytasz tę książkę, zrobisz spory krok w tym kierunku. Znajdziesz tu informacje na temat kluczowych elementów języka C: zmiennych, pętli, instrukcji warunkowych. To podstawowe konstrukcje, które pozwolą Ci napisać Twój pierwszy program. Następnie przejdziesz do poznawania bardziej zaawansowanych zagadnień, takich jak tablice, wskaźniki oraz operacje na plikach.

Na sam koniec dowiesz się, jak optymalnie wykorzystać dostępną pamięć, alokować oraz zwalniać miejsce na stercie oraz przechowywać dane w strukturach. Najnowsze wydanie książki zostało wzbogacone i zaktualizowane o informacje na temat nowego standardu C11. Ta książka jest pozycją, która sprawdzi się w rękach każdego adepta programowania.

Oto lista niektórych opisanych zagadnień:
• Darmowe narzędzia do programowania w języku C w systemach Windows, OS X i Linux
• Opis poszczególnych części programu w języku C i ich wzajemne powiązania
• Generowanie wyników i wyświetlanie ich na ekranie
• Interakcja programu z użytkownikiem i reagowanie na jego działania
• Przypisywanie zmiennym wartości i wykorzystywanie zmiennych w wyrażeniach
• Sterowanie wykonywaniem programu za pomocą instrukcji warunkowych i operatorów logicznych
• Oszczędzanie czasu i pracy za pomocą pętli i różnych technik programowania
• Tworzenie procedur do wprowadzania danych za pomocą prostych funkcji standardowych
• Przetwarzanie tekstu w postaci łańcuchów
• Przechowywanie informacji w celu ich późniejszego wykorzystania
• Praca z danymi za pomocą tablic, wskaźników i struktur
• Pisanie funkcji w celu ułatwienia pracy nad programem i jego obsługą serwisową
• Wykonywanie obliczeń arytmetycznych
• Optymalne techniki wykorzystania pamięci komputera
• Wykorzystanie dyrektyw preprocesora

Odkryj pasjonujący świat programowania.

Spis treści:

CZĘŚĆ I. PODSTAWY
1. Na czym polega programowanie w języku C i czemu powinno Cię to obchodzić (15)
2. Pierwszy program w języku C (23)
3. Do czego to służy? Objaśnianie kodu za pomocą komentarzy (33)
4. Światowa premiera - wysyłanie wyników działania programu na ekran (39)
5. Zmienne (47)
6. Dodawanie słów do programu (55)
7. Dyrektywy #include i #define (63)
8. Interakcja z użytkownikiem (71)

CZĘŚĆ II. WYRAŻENIA I OPERATORY JĘZYKA C
9. Obliczenia matematyczne (77)
10. Modyfikowanie wartości zmiennych za pomocą instrukcji przypisania (85)
11. Na rozstajach dróg - wybieranie ścieżki na podstawie warunków (91)
12. Wspieranie procesu decyzyjnego za pomocą operatorów logicznych (99)
13. Jeszcze kilka operatorów do użytku w programach (109)

CZĘŚĆ III. KONSTRUKCJE STERUJĄCE
14. Oszczędzanie czasu i energii dzięki użyciu pętli (117)
15. Inne rodzaje pętli (123)
16. Jak wyrwać się z zaklętego kręgu (131)
17. Instrukcja switch i klauzula case (137)
18. Inne sposoby zwracania i pobierania danych (147)
19. Jak optymalnie wykorzystać łańcuchy (153)
20. Matematyka zaawansowana (ale dla komputera) (161)

CZĘŚĆ IV. ZAPISYWANIE I PRZECHOWYWANIE DANYCH
21. Tablice (171)
22. Przeszukiwanie tablic (177)
23. Alfabetyczne układanie i porządkowanie (185)
24. Rozwiązanie zagadki wskaźników (195)
25. Tablice i wskaźniki (203)
26. Optymalizacja wykorzystania pamięci (213)
27. Zapisywanie informacji w strukturach (225)

CZĘŚĆ V. PLIKI I FUNKCJE
28. Zapisywanie plików sekwencyjnych na komputerze (233)
29. Zapisywanie plików o dostępie swobodnym na dysku (241)
30. Organizacja struktury programu za pomocą funkcji (249)
31. Przekazywanie zmiennych do funkcji (257)
32. Zwracanie danych przez funkcje (267)

DODATKI:
A. Tabela znaków ASCII (275)
B. Gra w pokera dobieranego (281)


Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III

adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word

Księgarnia Informatyczna  zaprasza.