Autor: Włodzimierz Szpringer
ISBN: 83-7251-572-7
Ilość stron: 328
Data wydania: 2005
Publikacja zapewnia kompleksowe podejście do wszystkich istotnych kwestii e-businessu. Koncepcja e-businessu integruje całokształt problemów ekonomicznych i regulacyjnych Internetu, komputerów i e-commerce, adaptacji struktur i strategii firmy, zastosowań oprogramowania komputerowego i baz danych, ochrony konsumenta, ale też stworzenia firmie możliwości działania na Wspólnym Rynku - bez nadmiernych ograniczeń.
Rozwój handlu elektronicznego wymaga podejścia systemowego. Dotychczas brakowało pogłębionej refleksji kojarzącej rozmaite kierunki badawcze, a zwłaszcza uwzględniającej rosnącą rolę instytucji prawnych i konwergencję mediów elektronicznych.
Nie jest bowiem prawdą twierdzenie, że w tej sferze działa tylko wolny rynek. Występuje potrzeba łagodzenia sprzeczności np. między ochroną prywatności a przejrzystością zawieranych transakcji, efektywnością a bezpieczeństwem. Na nowo trzeba przemyśleć problemy ochrony prywatności i nieuczciwej konkurencji - pod kątem rozważenia potrzeby specjalnych regulacji.
Istnieje sprzeczność między globalnym charakterem Internetu a regulacjami krajowymi, które nierzadko znacznie różnią się między sobą. Trudności sprawia stosowanie zasady siedziby i teorii skutku, a więc ustalenia właściwości władz krajowych w konkretnej sprawie.
Niejasności regulacyjne i orzecznicze powstają w kontekście określenia, czym jest aktywna lub pasywna strona www oraz kiedy konsument jest adresatem oferty lub reklamy, a tym samym korzysta z przywileju prawa swego kraju (a nie kraju dostawcy). Kontrowersje dotyczą również sytuacji, kiedy podpis własnoręczny może być zastępowany przez podpis elektroniczny, a forma pisemna (papierowa) - innym "trwałym" nośnikiem danych.
Książka wypełnia lukę rynkową, ponieważ zapewnia kompleksowe podejście do wszystkich istotnych kwestii e-businessu.
Rozdziały:
1. E-commerce (wyzwania globalizacji)
2. Linking i framing (kwestia dopuszczalności)
3. Domeny a linki (granice odpowiedzialności)
4. Problem linków w sektorze mediów
5. "Poprawianie" własnej pozycji na listach wyników wyszukiwania - pozycjonowanie strony www czy nieuczciwa konkurencja?
6. Formy i metody prowadzenia przedsiębiorstwa w Internecie
7. Podpisy elektroniczne oraz elektroniczne oświadczenia woli - wspólny problem e-commerce i e-goverment
8. Handel elektroniczny a ochrona prywatności
9. Handel elektroniczny a inne formy sprzedaży dóbr lub usług na odległość
10. Prawo europejskie a prawo krajowe (dylematy harmonizacji a swobody wspólnego rynku)
11. Internet - e-commerce - prawo konkurencji
12. Software komputerowy i bazy danych
13. Uwarunkowania efektywności i bezpieczeństwa (co dalej po sprawie Microsoft?)
14. Ewolucja praw autorskich w środowisku cyfrowym
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.