Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego tanie wino smakuje lepiej, jesli pije je się w ładnych kieliszkach? Dlaczego sprzedaż Macintosha wzrosła, gdy Apple wprowadził na rynek kolorowy komputer iMac?
Nowe badania nad emocjami i percepcją pokazały, że atrakcyjne rzeczy naprawdę działają lepiej, co Donald Norman wyczerpująco przedstawia w swojej fascynującej książce.
W książce Norman wyjaśnia, dlaczego produkty, których uzywamy, nie powinny wprowadzać w błąd, irytować i frustrować. Tłumaczy, dlaczego muszą być też atrakcyjne, przyjemne i zabawne.
Znakomita lektura światowej sławy naukowca w dziedzinie nauk kognitywnych, designu i sztuki użytkowej, wieloletniego pracownika firmy Apple wyjaśniająca, dlaczego użytkownik wybiera rzeczy ładne i wierzy, że działają one lepiej.
Dlaczego wydajemy grube pieniądze na ikony wzornictwa, jakie emocje w nas wzbudzają?
Lektura nie tylko dla projektantów, także dla psychologów, menadżerów, producentów i wszystkich, którzy chcą wiedzieć, dlaczego dokonują takich, a nie innych wyborów konsumenckich.
Dobre wzornictwo jest dla nas dobre. Tak podejrzewaliśmy. Teraz, dzięki Noramnowi, zdalismy sobie sprawę, że naprawdę jest dla nas dobre.
Spis treści:
Prolog. Trzy imbryki
Część I. Znaczenie rzeczy
1. Atrakcyjne przedmioty działają lepiej
2. Różne oblicza enmocji i wzornictwa
Część II. Wzornictwo w praktyce
3. Projektowanie dla trzech poziomów percepcji: pierwotnego, behawioralnego i refleksyjnego
4. Zabawa i gry
5. Luszie, miejsca i rzeczy
6. Emocjonalne maszyny
7. Przyszłość robotów
Epilog. Wszyscy jesteśmy projektantami
Refleksje osobiste i podziekowania
adobe algorytmy apache asp autocad asembler bsd c++ c# delphi dtp excel flash html java javascript linux matlab mysql office php samba voip uml unix visual studio windows word
Księgarnia Informatyczna zaprasza.